Controltower © 2010 • Privacy Policy • Terms of Use

               Rådgivning og undervisning indenfor arbejdsmiljø             

Arbejdspladsvurdering - Rådgivning - Projektstyring

 

 

 

 

 

 

 

Arbejdspladsvurdering (APV)

 

Vi gennemfører arbejdspladsvurderinger både elektronisk og i papirform – eller kombineret. På dansk og/eller engelsk. Vi arbejder for virksomheder i alle størrelser, i mange brancher og overalt i Danmark.

 

Vi går et spadestik dybere og støtter dig igennem hele processen – før, under og efter - fra de indledende undersøgelser til den færdige opsummering og handlingsplan.

 

Fra 100 kroner pr. medarbejder! Ring eller mail os for bestilling og flere informationer.

 

Hvornår skal virksomheden gennemføre en arbejdspladsvurdering?

APV skal gennemføres, når der sker ”noget nyt” på arbejdspladsen – og senest efter 3 år.

Der sker som regel "noget nyt" inden 3 år. Det kan f.eks. være nye produktionsmetoder eller arbejdsrutiner, ny teknik, nye maskiner, nye stoffer og materialer, nye skriveborde, nye computerskærme, flytning i eksisterende lokaler eller flytning til nye lokaler. Det kan også være, at der sker ændringer i arbejdsmiljøloven, og at ny viden omkring særlige fokusområder skal afstemmes og opdateres i forhold til den sidste arbejdspladsvurdering.

 

Hvorfor skal vi lave en arbejdspladsvurdering?

APV er grundlag for en dynamisk proces, som udmøntes i løbende handlingsplaner og som giver inputs og KPM’s til virksomhedens langsigtede mål og strategier.

APV kan tilføre dig ny viden om din virksomhed. Viden, som kan bringe dig på forkant med problemer, og viden, som kan betyde større effektivitet og indtjening i dagligdagen. Et godt arbejdsmiljø er lig med en effektiv arbejdsplads, som er i stand til at prioritere og skabe konkurrencekraft ud fra medarbejdernes engagement og ansvar for helheden i det daglige arbejdsliv.

 

Hvordan skal vi lave en arbejdspladsvurdering?

Der er ingen formelle skabeloner til, i hvilken form en arbejdspladsvurdering skal gennemføres, men der er nogle håndfaste krav og forventninger til, hvem der skal inddrages, hvilke arbejdsmiljøtemaer som skal afdækkes. Der er desuden en pligt for virksomheden til, i samarbejde med medarbejdere/arbejds-miljø-organisation, at vurdere og prioritere resultatet af en APV og herudfra opstille handlingsplaner. Det betyder, at det normalt vil være mest praktisk at tage status på det lokale arbejdsmiljø via spørgeskemaer til medarbejderne, hvor der også gives mulighed for kommentarer og uddybning.


SIKKER & SUND gennemfører APV for små og store virksomheder.

Vi målretter APV til din virksomhed. Vi tager udgangspunkt i vort specialkendskab til din branche og designer derudover APVen direkte til din virksomheds konkrete daglige virkelighed. Du får dermed en vedkommende og værdiskabende undersøgelse og et resultat, som du kan bruge praktisk fremadrettet i arbejdsmiljøarbejdet, og som også kan give dig forretningsmæssige vinkler, som du ikke før var opmærksom på. Det er vores erfaring, at en godt gennemført APV både styrker virksomhedens arbejdsmiljø og generelle drift.

 

Vi gennemfører arbejdspladsvurderinger både elektronisk og i papirform – eller kombineret. På dansk og/eller engelsk. Vi arbejder for virksomheder i alle størrelser, i mange brancher og overalt i Danmark.

 

Vi går et spadestik dybere og støtter dig igennem hele processen – før, under og efter - fra de indledende undersøgelser til den færdige opsummering og handlingsplan.

 

Fra 100 kroner pr. medarbejder! Ring eller mail os for bestilling og flere informationer.

 

 

 

  CONTROL TOWER GROUP

Ege Alle 1, DK-2650 Hvidovre, Danmark

Phone       : +45 20119210

Mail          : info@sikkerogsund.dk

Web-site   : www.sikkerogsund.dk

 

 

 

        

         Arbejdsmiljø

        i sikre hænder

 

 

       

 

    Miljø på bundlinien